Головна » 2018 » Листопад » 30 » Ранкові зустрічі з учнями: як проводити
11:20 AM
Ранкові зустрічі з учнями: як проводити

На ваші запитання відповідає Олена Святенко,
головний спеціаліст відділу загальної середньої освіти та інклюзивного навчання Департаменту освіти і науки виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)

Як проводити ранкові зустрічі з першокласниками відповідно до Типової освітньої програми, розробленої під керівництвом Олександри Савченко? Чи має вчитель щодня проводити ранкову зустріч? Відповідно до методичних рекомендацій 2018/2019 н. р. ранкова зустріч — невід’ємний компонент інтегрованого курсу «Я досліджую світ». У Типовому навчальному плані для нього відвели 3 год, що дає змогу проводити ранкову зустріч під час відповідних уроків. Чи проводити з дітьми ранкову зустріч у той день, коли за розкладом цього уроку немає? Якщо слід проводити, то за рахунок якого часу?

Ранкові зустрічі в початковій школі слід проводити щодня. Вони тривають 15-25 хв на початку дня й дають змогу створити позитивну атмосферу в учнівській спільноті на весь навчальний день у школі. Це обов’язкова зустріч, яка входить у часові межі уроку інтегрованого курсу «Я досліджую світ». Урок проводять як за Типовою освітньою програмою, розробленою під керівництвом Олександри Савченко, так і за Tиповою освітньою програмою під керівництвом Романа Шияна.

Учитель початкових класів має проводити ранкові зустрічі на першому за розкладом уроці, навіть якщо це не урок інтегрованого курсу «Я досліджую світ».

Процедуру ранкової зустрічі детально прописали у навчально-методичному посібнику «Нова українська школа: порадник для вчителя» під загальною редакцією Надії Бібік. Так, ранкова зустріч — це запланована, структурована зустріч на початку дня дітей з учителем. Вона відіграє важливе значення в повсякденному розкладі діяльності класу.

Ранкову зустріч можна проводити як у приміщенні, так і на вулиці. Достатньо визначити час і місце, постелити килим або інше покриття на підлозі, використати стенд або класну дошку.

Діти мають сісти кружка, привітатися, розповісти про свій настрій. Після цього взяти участь у короткій груповій вправі, спрямованій розвивати почуття команди та відчуття єдності. Ранкова зустріч закінчується обміном щоденними новинами, які зазвичай готує вчитель, щоб представити навчальні завдання дня. При цьому вчитель має враховувати:

  • інтереси й ідеї окремих дітей;
  • інтереси й ідеї групи;
  • навчальні теми;
  • ідеї, що виникли;
  • проблеми або занепокоєння, що витікають з відгуків або групових обговорень.

Ранкові зустрічі поліпшують взаємини між дітьми й дорослими у класі, формують відчуття спільноти. Учитель виконує роль фасилітатора, тому зустрічі набувають інтерактивного й невимушеного формату.

Щоденні ранкові зустрічі створюють у класі хороший настрій, навчають дітей взаємної поваги й позитивного ставлення одне до одного, формують цілісний колектив.

Категорія: НУШ | Переглядів: 484 | Додав: GLM | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
avatar